JAPCHAE ( farklı ramen tarifi)


MALZEMELER
500 GR MAKARNA 
1 TANE HAVUÇ
1 TANE KURU SOĞAN
2 TANE SALATALIK
ODENG (KORE USULU BALIKTAN YAPILMIŞ BİR MALZEME)

SIVI YAĞ

SOSU İÇİN;
2 TATLI KAŞIĞI SOYA SOSU
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
SUSAM YAĞI
1 TUTAM SUSAM 
1 TUTAM KARABİBER

YAPILIŞI
Şİmdi kısaca yapılışına geçelim yada kore'de neymis önce ona deginelim =) aslından korede çokça sevilen bir yemektir. Miili bayramlar ve özel günlerde daha çok yapılır.


İlk olarak havuçu, kuru soğanı, salatalığı julyen şeklinde doğruyoruz. sonra tavamıza sıvı yağı alıp malzemeleri soteliyoruz. 


Sonra odeng bunların içine konulur. odeng aslında gerçek  japçe eti konuyomus ama ben balık olanı buldugum için bunu kullandım bırde tarifi alıp denediğim yer böyle yapmıstı degiştirmek istemedim. Odengii nerden bulucaz derseniz ben Bursada toptancı markette bulmuştum.



Bu makarna koreye özgü bir makarna türüdür Tatlı patates nişastasından yapılıyor. bunuda toptancı markette bulmustum. hemde 6 yada 7 tl gibi cazip bir fiyattı ucuk bır fiyata yok. 


Bu makarnalar biraz serttir bu yuzden 8 dakika boyunca yumuşayana kadar pişiyoruz. eğer makarnalar uzun gelirse ikiye bölebilirsiniz ama cok önermem özelliğini kaybediyor. piştikten sonra soğuk suyla yıkayıp süzün.


Daha sonraki aşamamızda soya sosu,şeker,susam yağı ve susam bir tencereye konur ve çok az kaynatılır. kaynadıktan sonra süzelen makarnamız sosun içine konur. 


Son olarak hazır olan makarnanın içine önceden hafif yağda sote yaptığınmız sebzeleri ekleyoruz ve son olarak üstüne susam serpiyoruz. sıcak olarak servis edilir. Şimdeden afiyet olsun =)

NOT: ODENGİ VE MAKARNAYI BÜYÜK TOPTANCI MARKETLERDEN YADA BÜYÜK MARKETLERDE ASYA MUTFAĞI OLAN REYONLARDAN BULABİLİRSİNİZ.






Önceki Yazı
Next Post »